неділя, 21 серпня 2016 р.

Підсумки ЗНО-2016 засвідчили нерівність у доступі до якісної освіти між містом і селом



              У сільських навчальних закладах близько двох третин дітей здають зовнішне незалежне оцінювання з усіх предметів на початковому та середньому рівні, тобто від 1 до 6 балів за 12-бальною системою.
      На противагу селу, в містах більше половини дітей здають ЗНО на достатній і високий рівень - від 7 до 12 балів. Про це свідчать результати ЗНО 2016 року, що 16 серпня 2016 року, представив директор Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО)  Вадим Карандій під час прес-конференції в інформаційному агентстві УНІАН.
     За данними УЦОЯО, українську мову випускники міських шкіл на достатній та високий рівень - від 7 до 12 балів - здають 68,3% дітей, історію України - 44,9%, математику - 56,4%. Для порівняння, в сільській місцевості за тестування з історії України отримують від 1 до 6 балів за 12-бальною шкалою - 77,5% дітей, математику на початковий та середній рівні здали 72,3% дітей, а українську мову - 62,7%.
   Це означає, що  у дітей, які отримали освіту у сільській місцевості, в декілька разів менше шансів успішно скласти ЗНО з основних для вступу у ВНЗ предметів, ніж у їхніх ровесників, які закінчили школи у містах.
   «Опорні школи – одне з рішень, яке сьогодні пропонує МОН для подолання очевидного розриву між якістю освіти в селах та містах. Я вже неодноразово наголошувала, що одна з причин цього розриву – низька якість викладання у малокомплектних школах сільських територій. Зрозуміло, коли вчитель фізкультури викладає іноземну мову, в кабінетів фізики та хімії немає взагалі, то й результати ЗНО будуть низькими. В опорних школах – навпаки, створюється потрібне дітям освітнє середовище, в якому працюють хороші вчителі та є необхідне для навчання обладнання», - зазначила Міністр освіти України Лілія Гриневич.
Нагадуємо, що цього року на дообладнання опорних шкіл Урядом виділено 200 млн. грн. Також Кабінет Міністрів підтримав створення неурядового проекту опорних шкіл, що дозволить залучити для цих потреб кошти іноземних донорів, зокрема, деякі школи будуть профінансовані американським агентством USAID.