четвер, 13 жовтня 2016 р.

Роботодавці та наймані працівники – пильнуйте свої соціальні інтереси!


     В даний час для Пенсійного фонду України легалізація, детенізація та підвищення фонду оплати праці є одним з головних питань поповнення бюджету для своєчасного фінансування пенсій. Але переважна більшість приватних підприємців, підприємств малого бізнесу та об'єднань спiввласникiв багатоквартирних будинків нараховують заробітну плату працівникам на рівні законодавчо встановленого мінімуму.
Одним з джерел наповнення бюджету є виконання вимог частини 5 статті 8 Закону України від 08.07.2010 № 2464–IV “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” та листа Державної фіскальної служби України від 29.01.2016 № 1394/5/99-99-17-03-03-16 (доплата єдиного соціального внеску до мінімальної зарплати). Доплату ЄСВ до мінімальної зарплати в 2016 році страхувальники проводять, якщо загальна база нарахування за місяць працівнику є меншою за розмір мінімальної зарплати і страхувальник нараховує зарплату, лікарняні, декретні працівнику (ставка 22%):
·      який працює повний місяць;
·      який працює неповний робочий час (день або тиждень);
·      який перебував частину місяця в неоплачуваній відпустці;
·      винагороду за договором ЦПХ або винагороду за ЦПХ та зарплату.
       Проте, слід відмітити що доплата ЄСВ до мінімальної зарплати ніяк не вплине на страховий стаж, доходи, соціальні гарантії і пенсію фізичної особи, за яку проведено таку доплату. Отже, найманим працівникам не потрібно шукати «сенс і користь» в такій доплаті ЄСВ, оскільки суми коштів є тільки зобов’язанням страхувальника.
       Тому, з метою забезпечення гідного рівня оплати праці та соціального захисту найманих працівників Добропільське об’єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області звертає увагу усіх роботодавців на необхідність підвищення заробітної плати працівникам відповідно до вимог ст. 94, 95, 97 КЗпП України, ст. 5, 11 Закону України “Про оплату праці” від 24.03.1995 №108/95-вр та з урахуванням генеральних (галузевих), регіональних угод. Також управління рекомендує врахувати зниження ставки нарахування єдиного соціального внеску на 16% у 2016 році відносно до 2015 року, що може стати резервом підвищення фонду оплати праці.
Легалізація доходів громадян та боротьба з тіньовою зайнятістю населення є головними факторами збільшення надходжень як у місцевий бюджет, так і в бюджет Пенсійного фонду. Адже бюджет Пенсійного фонду є джерелом для виплати пенсій, а місцевий бюджет – для виплати заробітної плати бюджетним організаціям, з нього фінансується розвиток соціальної сфери та інфраструктури району.
Враховуючи вищевикладене, можна зазначити, що порушення керівниками підприємств та фізичними особами-підприємцями норм чинного законодавства призводить до того, що в майбутньому наймані працівники не будуть мати права на гідну пенсію, а солідарна пенсійна система недоотримає значні кошти, які, в свою чергу могли б бути спрямовані на підвищення пенсійного забезпечення нинішніх пенсіонерів.