Але,
Законом України від 06.12.2016 № 1774-VIII «Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України» (далі – Закон) приведено поняття мінімальної
заробітної плати у відповідність з європейською практикою та міжнародними
нормами, як нижньої межі оплати праці, який гарантується державою. Згідно цього
Закону при розрахунку розміру заробітної плати працівника для забезпечення її
мінімального розміру не враховуються, наприклад доплати за роботу в
несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров'я, за роботу в
нічний та надурочний час, роз'їзний характер робіт, премії до святкових та
ювілейних дат і т. д. Встановлені доплати працівникові повинні виплачуватися
понад розміру мінімальної заробітної плати (3200 гривень). Тому мінімальна
заробітна плата нараховується за некваліфіковану роботу, нижче якої не може
нараховуватися оплата за виконану працівником місячну роботу, наприклад -
двірнику, вантажнику, прибиральнику. Так як заробітна плата найманих
працівників залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно -
ділових якостей працівника і повинна гідно оплачуватися. Тобто необхідно
підвищення заробітної плати працівникам у відповідності з вимогами ст. 94 - 97
КЗПП України, ст. 5, 11 Закону України "Про оплату праці" від 24.03.1995
№108/95-вр та з урахуванням генеральних (галузевих), регіональних угод.
Посадовим особам підприємств і фізичним особам - підприємцям, треба мати на
увазі, що за порушення вимог законодавства про працю (статті 21, 24 КЗПП
України) передбачена відповідальність за ст. 41 Кодексу України про
адміністративні правопорушення, що передбачає накладання штрафу від 30 до 100
неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і ст. 265 КЗПП України накладення
штрафу у стократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом
на момент виявлення порушення.
Ініціатива Уряду щодо збільшення
мінімальної заробітної плати з 1 січня 2017 року дозволить залучити додатковий
ресурс бюджету Пенсійного фонду України та сприятиме детінізації бізнесу.