З метою спрощення процедури отримання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану та підвищення ефективності роботи відділів державної реєстрації актів цивільного стану, Міністерством юстиції на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 р. No 669-р. «Про реалізацію пілотного проекту у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» запроваджено пілотний проект, який дає змогу фізичним особам подавати заяви до відділів державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет з використанням веб-порталу «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану».
Веб-портал
«Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану», адреса якого
http://dracs.minjust.gov.ua, є офіційним сервісом щодо подачі заяв або звернень
у сфері державної реєстрації актів цивільного стану та доступний усім користувачам
мережі Інтернет.
Відтепер,
фізична особа може подати до відділу державної реєстрації актів цивільного
стану наступні заяви: про державну реєстрацію шлюбу, про державну реєстрацію розірвання шлюбу, про державну
реєстрацію зміни імені, про внесення змін до актового запису цивільного стану,
їх поновлення та анулювання, про повторну видачу свідоцтв та витягів з
державного реєстру актів цивільного стану громадян, або звернення щодо їх
формування. Крім того, з використанням функціональних можливостей Веб - порталу
користувач може здійснити попередній запис на відвідування відділу державної
реєстрації актів цивільного стану із зазначенням зручних дати та часу з
вказаних вище питань, а також з питань державної реєстрації народження, смерті.
Вищенаведені заяви повинні містити електронний
цифровий підпис фізичної особи або бути підписаним під час її особистого
звернення до відділу державної реєстрації актів цивільного стану. Також даним
програмним забезпеченням передбачена можливість здійснювати сплату державного
мита за послуги у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, плату за
послугу щодо видачі витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, а також
оплату платних послуг, які надаються відділами державної реєстрації актів
цивільного стану.
Разом з
тим слід зазначити, що подання до відділів ДРАЦС звернень щодо заяв у сфері
державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет не звільняє
від необхідності особистого звернення заявника до відділу та подання ним
документів, передбачених законодавством. У разі направлення заяви або звернення
щодо державної реєстрації шлюбу заявнику необхідно не пізніше 3-х робочих днів
після отримання повідомлення про результати її/його розгляду звернутись
особисто до відділу ДРАЦС для підписання заяви, сформованої на підставі
звернення.
Джерело: Добропільський
районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального
управління юстиції в Донецькій
області.