Не секрет, що наслідком масштабної реорганізації планово-адміністративної системи економіки стала не менш масштабна хвиля закриттів, роздрібнень, перейменувань, створень і ліквідації суб’єктів господарювання. При цьому далеко не завжди приділялась належна увага збереженню документації про періоди роботи і зарплати працівників. Тож часто трапляється, що єдине підтвердження стажу — запис у трудовій книжці. Покласти край такій ганебній практиці покликані трудові архіви.
На відміну від документів Національного архівного фонду, якими переймаються державні архіви, обов’язок збереження так званої документації з особового складу — наказів про кадрові переміщення і зарплатних відомостей — покладено безпосередньо на суб’єктів господарювання або їхніх правонаступників. На жаль, у разі ліквідації чи реорганізації підприємств безвідповідальність посадових осіб часто позбавляла колишніх працівників права на справедливе нарахування пенсій.
Ситуація змінилася на краще із створенням трудового архіву, у якому стали акумулювати фактично покинуту напризволяще документацію ліквідованих колгоспів, підприємств, установ. Нині у архівному відділі Добропільської районної ради на зберіганні знаходяться 147 фондів або 7382 одиниць зберігання. На цих підприємствах трудилися тисячі працівників, які після створення трудового архіву позбулися проблем з отриманням довідок про зарплату, стаж чи поновлення втрачених документів про професійні пільги. Протягом двох місяців 2018 року до архіву звернулося 276 осіб, які подали заяви для отримання довідки для перерахування та оформлення пенсії. Щомісяця працівники архіву опрацьовують до 150 запитів, кожен із яких має прямий стосунок до соціального захисту колишніх працівників і гарантування їхніх законних прав.