пʼятниця, 4 травня 2018 р.

Громадяни, будьте інформовані!


Що таке електронний цифровий підпис (ЕЦП)?

Електронний цифровий підпис (або скорочено – ЕЦП) за правовим статусом прирівняний до власноручного підпису або печатки.
ЕЦП – це дані в електронній формі, отримані за результатами криптографічного перетворення, які додаються до інших даних або документів і забезпечують їх цілісність та ідентифікацію автора.
За допомогою послуг ЕЦП можна підписувати електронні документи, користуватися електронними послугами, реєструватися на державних порталах тощо. Документи, підписані за допомогою ЕЦП, мають таку саму юридичну силу, як і звичайні.
Станом на середину 2018 року близько 9 мільйонів фізичних осіб та представників юридичних осіб та вже мають ЕЦП, серед них третина – фізичні особи, фізичні особи-підприємці та самозайняті особи.
Отримати послуги ЕЦП фізична або юридична особа може в одному з Акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК), повний перелік яких наведено в Електронному реєстрі суб’єктів, які надають послуги, пов’язані з ЕЦП.
Де та як можна отримати ЕЦП?

Отримати послуги ЕЦП фізична або юридична особа може в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК). Сьогодні таких центрів в Україні 24.
Інформацію про них можна отримати з Електронного реєстру суб'єктів, які надають послуги, пов'язані з ЕЦП на сайті Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України, який здійснює акредитацію центрів сертифікації ключів.
Відповідно до законодавства у сфері ЕЦП, послуги надаються АЦСК відповідно до регламентів роботи та на підставі договорів. Інформацію про регламенти роботи АЦСК, порядок та вартість отримання послуг ЕЦП, а також адреси пунктів надання таких послуг, розміщено на сайтах АЦСК. Посилання на ці сайти можна знайти в Електронному реєстрі суб'єктів, які надають послуги, пов'язані з ЕЦП, в розділах, кожний з яких відповідає окремому АЦСК.
Строк дії сертифікатів ЕЦП, не перевищує два роки. Після закінчення цього терміну, для накладення ЕЦП на документи, необхідно здійснити повторне отримання послуг. Причиною цього є вимоги захисту інформації, які висуваються до засобів, що використовуються для накладення ЕЦП.

Що таке BankID?

BankID – це спосіб електронної автентифікації громадян за допомогою їхніх даних в банку, де вони обслуговуються.
Щоразу, коли особа хоче скористатися електронною послугою, портал формує електронний запит до банку, де особа є клієнтом, для отримання її персональних даних. Це може бути ПІБ, паспорт, ІНН, адреса, електронна пошта та інші дані – залежно від порядку надання конкретної електронної послуги. На підставі отриманих даних і проводять електронну автентифікацію особи.
BankID має нижчий рівень довіри, ніж електронний цифровий підпис, та може застосовуватися не для всіх електронних послуг – лише найменш ризикових.
На сьогодні найбільш поширеними є BankID від Ощадбанк та Приватбанк.

 Джерело: Урядовий портал.