четвер, 1 листопада 2018 р.

Організація роботи з легалізації заробітної плати та трудових відносин


   На сьогодні питання «легалізації» трудових відносин громадян і їх заробітної плати є одним із найбільш актуальних. Адже не секрет, що для значної кількості громадян їх відносини із роботодавцями не відповідають нормам чинного законодавства про працю.
     Однією з найболючіших проблем нашого сьогодення є виплата заробітної плати "у конвертах". Адже значна частина найманих працівників свідомо погоджуються на пропозицію роботодавців отримувати свою заробітну плату як "офіційну" (майже завжди мінімальну) та неофіційну, яка значно вище мінімальної. А іноді трапляється і так, що працівники навіть і не знають про те, що їхня зарплата значно відрізняється від тієї, яка записана у відомості та зазначена у поданій звітності до персоніфікованого обліку в органах Пенсійного фонду. Тому питання виплати офіційної зарплати на сьогодні дуже актуальне.

    В результаті обміну інформацією між Пенсійним фондом України та Державною фіскальною службою на центральному рівні щомісячно управління Пенсійного фонду отримує перелік страхувальників, які виплачують заробітну плату застрахованим особам менше мінімального розміру, встановленого законодавством. Спеціаліастами управління проводиться аналіз та опрацювання списків, за результатами якого виявляються страхувальники, які фактично нараховують заробітну плату на рівні або нижче законодавчо встановленого мінімуму.
    З метою захисту трудових прав працівників, легалізації заробітної плати та забезпечення пенсійних прав застрахованих осіб управлінням налагоджене співробітництво з контролюючими органами, з органами влади та місцевого самоврядування, соціальними партнерами (створена міжвідомча робоча група з питань забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати, (далі – робоча група), постійно проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота серед населення.
    З початку року передана інформація до Головного управління Державної служби з питань праці та ГУ ДФС у Донецькій області по 123 суб’єктах господарювання; проведено 26 засідань робочої групи, на які було запрошено 249 та заслухано 119 керівників юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
    За результатами проведеної роботи 251 страхувальник збільшив рівень заробітної плати 400 найманим працівникам, додатково надійшло ЄСВ до бюджету ПФУ 76,4 тис.грн.
   Одночасно спеціалістами управління спільно з органами місцевого самоврядування проводиться аналіз дотримання законодавства про працю роботодавцями за видами економічної діяльності (надана інформація Головним управління Пенсійного фонду України по 587 суб’єктах господарювання). За період серпень-жовтень 2018 року проведено 8 засідань робочої групи, на які було запрошено 151 та заслухано 36 керівників юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. За результатами проведеної роботи 19 роботодавців збільшили кількість працюючих на 23 найманих працівники.
    Управління вкотре звертає увагу на те, що найдієвішим методом у боротьбі із зарплатою «у конвертах», насамперед може бути прагнення самих найманих працівників змусити роботодавців чесно платити заробітну плату із дотриманням вимог чинного законодавства, а про факти виплати її «у конвертах» негайно повідомляти органи праці та соціального захисту населення, прокуратуру, профспілки та інші органи виконавчої влади.
Джерело: Добропільське об'єднане управління ПФУ Донецької області.