вівторок, 6 листопада 2018 р.

З 2019 року медичні заклади в Україні матимуть двох керівників


З 2019 року медичні заклади в Україні матимуть двох керівників     З 1 січня 2019 року в Україні функції директора та медичного директора будуть чітко розмежовані: директор закладу займатиметься питаннями господарської діяльності, а медичний директор виключно питаннями медицини. Це передбачено Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 31 жовтня 2018 року.

   Наразі усі функції, і адміністративні, і медичні, в українських медзакладах виконує головний лікар. «Це величезний масив роботи, який у багатьох розвинених країнах світу виконують два фахівця - генеральний директор займається ключовими адміністративними питаннями, а медичний директор курує усі медичні процеси. Такі кадрові рішення вже десятки років ефективно діють у всьому світі, зокрема у багатьох країнах-членах Європейського Союзу. З наступного року такий механізм буде запроваджений і в Україні», – зазначають у МОЗ.
    Генеральний директор або директор закладу займатиметься питаннями господарської діяльності, керуватиме виробничо-господарською та фінансово-економічною діяльністю закладу.
    Він займатиметься: стратегічним плануванням; формуванням бюджету; координацією роботи закладу; аналізом економічної ефективності; організовуватиме роботу та ефективну взаємодію всіх структурних підрозділів і забезпечуватиме залучення коштів на інвестиційні потреби закладу тощо.
   До 2022 року обіймати посаду директора на конкурсній основі може претендент з гуманітарною освітою, правознавець, економіст, лікар, управлінець.
З 2022 року претенденти, які не мають управлінської або менеджерської освіти у галузі знань «Управління та адміністрування» або «Публічне управління та адміністрування», повинні будуть додатково здобути її.
    З 2019 року в довідник медичних професій вводиться посада медичного директора.
   Медичний директор займатиметься виключно питаннями медицини, зокрема:
- розробкою та впровадженням системи безперервного удосконалення якості послуг у медзакладі на основі принципів доказової медицини;
- організацією надання пацієнтоорієнтованих послуг;
- координацією зовнішньої та внутрішньої взаємодії підрозділів закладу охорони здоров’я;
- організацією безперервного професійного розвитку медичного персоналу;
- впровадженням сучасних методик діагностики та лікування;
- організацією медичної допомоги при надзвичайних ситуаціях;
- оцінкою якості надання медичної допомоги тощо.
    Головні лікарі, які вже уклали чи укладуть трудові договори до моменту, коли наказ вступить у дію (1 січня 2019 року), працюватимуть за старою моделлю – керуватимуть і адміністративними, і медичними процесами: до терміну, визначеного у договорі.
    Після завершення терміну дії договору головні лікарі зможуть пройти конкурс як на посаду генерального директора, так і на посаду медичного директора закладу охорони здоров’я. 
Джерело: Українське право.