З 1 січня 2019 року в Україні функції директора та медичного директора
будуть чітко розмежовані: директор закладу займатиметься питаннями
господарської діяльності, а медичний директор виключно питаннями
медицини. Це передбачено Наказом Міністерства охорони здоров’я України
від 31 жовтня 2018 року.
Наразі усі функції, і адміністративні, і медичні, в українських
медзакладах виконує головний лікар. «Це величезний масив роботи, який у
багатьох розвинених країнах світу виконують два фахівця - генеральний
директор займається ключовими адміністративними питаннями, а медичний
директор курує усі медичні процеси. Такі кадрові рішення вже десятки
років ефективно діють у всьому світі, зокрема у багатьох країнах-членах
Європейського Союзу. З наступного року такий механізм буде запроваджений
і в Україні», – зазначають у МОЗ.
Генеральний директор або директор закладу займатиметься питаннями
господарської діяльності, керуватиме виробничо-господарською та
фінансово-економічною діяльністю закладу.
Він займатиметься: стратегічним плануванням; формуванням бюджету;
координацією роботи закладу; аналізом економічної ефективності;
організовуватиме роботу та ефективну взаємодію всіх структурних
підрозділів і забезпечуватиме залучення коштів на інвестиційні потреби
закладу тощо.
До 2022 року обіймати посаду директора на конкурсній основі може
претендент з гуманітарною освітою, правознавець, економіст, лікар,
управлінець.
З 2022 року претенденти, які не мають управлінської або менеджерської
освіти у галузі знань «Управління та адміністрування» або «Публічне
управління та адміністрування», повинні будуть додатково здобути її.
З 2019 року в довідник медичних професій вводиться посада медичного директора.
Медичний директор займатиметься виключно питаннями медицини, зокрема:
- розробкою та впровадженням системи безперервного удосконалення якості
послуг у медзакладі на основі принципів доказової медицини;
- організацією надання пацієнтоорієнтованих послуг;
- координацією зовнішньої та внутрішньої взаємодії підрозділів закладу охорони здоров’я;
- організацією безперервного професійного розвитку медичного персоналу;
- впровадженням сучасних методик діагностики та лікування;
- організацією медичної допомоги при надзвичайних ситуаціях;
- оцінкою якості надання медичної допомоги тощо.
Головні лікарі, які вже уклали чи укладуть трудові договори до
моменту, коли наказ вступить у дію (1 січня 2019 року), працюватимуть за
старою моделлю – керуватимуть і адміністративними, і медичними
процесами: до терміну, визначеного у договорі.
Після завершення терміну дії договору головні лікарі зможуть пройти
конкурс як на посаду генерального директора, так і на посаду медичного
директора закладу охорони здоров’я.
Джерело: Українське право.