вівторок, 1 січня 2019 р.

1 СІЧНЯ СТАРТУЄ НОВИЙ ЕТАП ПОДАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ДЕКЛАРАЦІЙ

      1 січня 2019 року розпочинається черговий етап подання щорічних електронних декларацій за 2018 рік відповідно до Закону України «Про запобігання корупції».
      Зазначимо, е-декларантів визначає абзац п’ятнадцятий частини першої статті 1 Закону України «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII.
  Подання електронних декларацій обов’язкове для осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
    Посадовими особами бюджетної установи є не лише керівник установи і його заступники. До них відносимо осіб, які за своєю посадою виконують адміністративно-господарські або організаційно-розпорядчі функції. Це керівники структурних підрозділів (відділів, секторів), їх заступники, особи, які керують ділянками робіт тощо.
   Декларації подають, зокрема, судді, судді Конституційного Суду України, Голова, заступник Голови, члени, інспектори Вищої ради правосуддя, посадові особи секретаріату Вищої ради правосуддя, Голова, заступник Голови, члени, інспектори Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, посадові особи секретаріату цієї Комісії, посадові особи Державної судової адміністрації України, присяжні (під час виконання ними обов’язків у суді).
    А також – особи рядового і начальницького складу державної кримінально-виконавчої служби, податкової міліції, особи начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту, Державного бюро розслідувань, Національного антикорупційного бюро України і посадові та службові особи органів прокуратури, Служби безпеки України, Державного бюро розслідувань, Національного антикорупційного бюро України, дипломатичної служби, державної лісової охорони, державної охорони природно-заповідного фонду, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної податкової політики та державної політики у сфері державної митної справи.
    Подання електронних декларацій розповсюджується не на всіх посадових осіб бюджетних установ, нагадує budgetnyk.com.ua.
      Частиною п’ятою статті 45 Закону № 1700 звільнені від обов’язку подавати е-декларацію посадові особи закладів, установ та організацій, які здійснюють основну діяльність у сфері:
- соціального обслуговування населення, соціальної та професійної реабілітації осіб з інвалідністю і дітей з інвалідністю, соціального захисту ветеранів війни та учасників АТО (електронна декларація заповнюється на добровільній основі);
- здійснення заходів із забезпечення нацбезпеки та оборони, відсічі й стримування збройної агресії РФ на сході країни;
- охорони здоров’я;
- освіти, науки; культури, мистецтв, відновлення та збереження національної пам’яті;
- фізичної культури, спорту, національно-патріотичного виховання.
    Також від подання електронних декларацій звільнені мобілізовані працівники, призвані офіцери та контрактники.
   Однак зобов’язані декларувати свої доходи і майно військовослужбовці, які проходять військову службу у військових комісаріатах.
    З числа посадових осіб бюджетних установ зобов’язані подавати е-декларацію керівники: закладів охорони здоров’я центрального, обласного, районного, міського (міст обласного значення, міст Києва та Севастополя) рівня; вишів; науково-дослідних інститутів та інших наукових установ.
    Якщо посадова особа за частиною п’ятою статті 45 Закону № 1700 звільнена від обов’язку подавати е-декларацію, але одночасно належить до посадових осіб місцевого самоврядування, вона зобов’язана задекларувати свої доходи і майно.
    Електронна декларація посадовими особами подається:
- перед призначенням на відповідну посаду (подає претендент);
- щорічно – до 1 квітня наступного року (за минулий рік);
- перед звільненням – за період, не охоплений раніше поданими деклараціями;
- після звільнення – до 1 квітня наступного року (за минулий рік, у якому особа звільнилась чи переведена на іншу посаду, яка не зобов’язує декларувати дохід і майно);
- після притягнення до відповідальності за неподання, несвоєчасне подання або подання з недостовірними даними е-декларації – обов’язкове подання електронних декларацій з достовірними відомостями.
    Окрім цього, посадова особа бюджетної установи зобов’язана інформувати про суттєві зміни у майновому стані протягом року. Тобто протягом 10 днів після отримання доходу чи купівлі майна на суму, еквівалентну чи більшу за 50 розмірів прожиткових мінімумів для працездатних осіб на початок року (88 100 грн для 2018 року), особа має надіслати повідомлення про зміни у майновому стані (форма змін).
   Якщо таких суттєвих змін 2 чи 3, після кожної зміни слід подавати відповідне повідомлення. Його подають аналогічно е-декларації.
    Першим кроком для подання е-декларації є отримання електронного цифрового підпису (ЕЦП) в акредитованому центрі сертифікації ключів. Якщо посадова особа його має, їй слід перевірити, чи не сплинув строк дії.
    Зазначимо, на сайті Національного агентства з питань запобігання корупції оприлюднено поширенні запитання при роботі з Єдиним державним реєстром декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
   НАЗК раніше заявило, що не очікує проблем у роботі системи під час подання е-декларацій.
Джерело: Українське право.