Пенсійний фонд України впровадив нову функцію веб-порталу електронних послуг – призначення пенсії «в один дотик» («Е-пенсія»).
У зв’язку із появою такого сервісу у користувачів виникає ряд питань, на яких варто зупинитись. Отже:
Що передбачає нова форма звернення громадян?
Сервіс передбачає:
- подання документів для призначення/ перерахунку пенсії дистанційно в електронному вигляді (заява та копії документів, які завірені електронним цифровим підписом користувача;
- повідомлення громадянина про необхідність проходження процедури фізичної ідентифікації після прийняття територіальним органом Пенсійного фонду України рішення про призначення пенсії.
Які існують вимоги щодо подання документів у такий спосіб?
По-перше, що стосується технічного обладнання, то користування даним сервісом можливе за наявності будь-якого з пристроїв: комп’ютера, ноутбука, планшета, мобільного телефона, смартфона. Звичайно, необхідне підключення до мережі інтернет.
По-друге, особа має володіти ЕЦП, який ідентифікує саме конкретного громадянина. Ця можливість однозначно наявна у тих користувачів, які підлягають декларуванню (держслужбовців, депутатів, посадовців органів місцевого самоврядування тощо), а також керівників та бухгалтерів підприємств, підприємців, які звітують з ЕЦП. Крім того, будь-який бажаючий може отримати ЕЦП в Акредитованому центрі сертифікації ключів. Банківські установи теж надають послугу генерування електронного ключа своїм клієнтам.
По-третє, під час подання заяви на призначення/перерахунок пенсії веб-портал повідомляє про вимоги до сканованих документів, а саме:
- розмір кожного файлу не повинен перевищувати 1 Мб;
- формат файлу – JPG, PDF;
- формат зображення – чорно-біле;
- документи, які містять більше однієї сторінки, необхідно прикріпляти як один файл.
Які кроки має здійснити користувач, аби призначити «Е-пенсію»?
1. Увійти на веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua), вибрати вкладку вхід «За ЕЦП», у запропонованому вікні знайти акредитований центр, в якому отримано ЕЦП, вказати шлях до особистого ключа, набрати пароль. Після чого відкриється «Особистий кабінет».
2. Зліва у розділі «Щодо пенсійного забезпечення» обрати пункт «Заява на призначення пенсії», уважно прочитати повідомлення системи щодо підготовки документів, що будуть завантажені, та у вікні «Нова заява на призначення пенсії» заповнити усі поля, відмічені зірочкою (*), додати відскановані файли, надати згоду на інформування від органів ПФУ, сформувати заяву.
3. У разі виявлення помилок, що будуть виділені червоним кольором під полем, у даних якого вони припущені, здійснити коригування відомостей у заяві.
4. Перевірити достовірність даних відповідно до екранної форми з відображенням друкованого образу заяви на призначення/перерахунок пенсії та натиснути кнопку «Підписати та відправити в ПФУ», потім «Продовжити».
5. Після отримання повідомлення «Запис збережено та відправлено на розгляд до ПФУ. Результат обробки звернення можна переглянути в пункті особистого кабінету «Мої звернення»» перейти до розділу «Мої звернення» та здійснювати контроль за статусом поданої заяви. Якщо спеціаліст Пенсійного фонду виявив некоректність у копіях документів, він переводить звернення у статус «Некоректності в документі», описує зауваження, після чого користувач порталу має внести коригування. Тобто, взаємодія Пенсійного фонду з громадянином проходить дистанційно засобами веб-порталу.
У зв’язку із появою такого сервісу у користувачів виникає ряд питань, на яких варто зупинитись. Отже:
Що передбачає нова форма звернення громадян?
Сервіс передбачає:
- подання документів для призначення/ перерахунку пенсії дистанційно в електронному вигляді (заява та копії документів, які завірені електронним цифровим підписом користувача;
- повідомлення громадянина про необхідність проходження процедури фізичної ідентифікації після прийняття територіальним органом Пенсійного фонду України рішення про призначення пенсії.
Які існують вимоги щодо подання документів у такий спосіб?
По-перше, що стосується технічного обладнання, то користування даним сервісом можливе за наявності будь-якого з пристроїв: комп’ютера, ноутбука, планшета, мобільного телефона, смартфона. Звичайно, необхідне підключення до мережі інтернет.
По-друге, особа має володіти ЕЦП, який ідентифікує саме конкретного громадянина. Ця можливість однозначно наявна у тих користувачів, які підлягають декларуванню (держслужбовців, депутатів, посадовців органів місцевого самоврядування тощо), а також керівників та бухгалтерів підприємств, підприємців, які звітують з ЕЦП. Крім того, будь-який бажаючий може отримати ЕЦП в Акредитованому центрі сертифікації ключів. Банківські установи теж надають послугу генерування електронного ключа своїм клієнтам.
По-третє, під час подання заяви на призначення/перерахунок пенсії веб-портал повідомляє про вимоги до сканованих документів, а саме:
- розмір кожного файлу не повинен перевищувати 1 Мб;
- формат файлу – JPG, PDF;
- формат зображення – чорно-біле;
- документи, які містять більше однієї сторінки, необхідно прикріпляти як один файл.
Які кроки має здійснити користувач, аби призначити «Е-пенсію»?
1. Увійти на веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua), вибрати вкладку вхід «За ЕЦП», у запропонованому вікні знайти акредитований центр, в якому отримано ЕЦП, вказати шлях до особистого ключа, набрати пароль. Після чого відкриється «Особистий кабінет».
2. Зліва у розділі «Щодо пенсійного забезпечення» обрати пункт «Заява на призначення пенсії», уважно прочитати повідомлення системи щодо підготовки документів, що будуть завантажені, та у вікні «Нова заява на призначення пенсії» заповнити усі поля, відмічені зірочкою (*), додати відскановані файли, надати згоду на інформування від органів ПФУ, сформувати заяву.
3. У разі виявлення помилок, що будуть виділені червоним кольором під полем, у даних якого вони припущені, здійснити коригування відомостей у заяві.
4. Перевірити достовірність даних відповідно до екранної форми з відображенням друкованого образу заяви на призначення/перерахунок пенсії та натиснути кнопку «Підписати та відправити в ПФУ», потім «Продовжити».
5. Після отримання повідомлення «Запис збережено та відправлено на розгляд до ПФУ. Результат обробки звернення можна переглянути в пункті особистого кабінету «Мої звернення»» перейти до розділу «Мої звернення» та здійснювати контроль за статусом поданої заяви. Якщо спеціаліст Пенсійного фонду виявив некоректність у копіях документів, він переводить звернення у статус «Некоректності в документі», описує зауваження, після чого користувач порталу має внести коригування. Тобто, взаємодія Пенсійного фонду з громадянином проходить дистанційно засобами веб-порталу.
Як дізнатись про кінцевий результат опрацювання наданих документів онлайн?
Особі, що подала документи через веб-портал за допомогою ЕЦП, буде відправлено смс-повідомлення або інформаційний лист на адресу електронної пошти:
- «Вам відмовлено в призначенні пенсії» - у разі наявності законодавчо аргументованих підстав у відмові про призначенні пенсії;
- «Вам призначено пенсію. Необхідно звернутись до Пенсійного фонду для підтвердження даних» - у разі призначення пенсії.
Користувачу буде відправлено повідомлення про запрошення її для особистого прийому у фронт-офісі Пенсійного фонду України для фізичної ідентифікації та перевірки справжності поданих документів. Варто зазначити, що призначена пенсійна справа не перейде на етап виплати пенсії без встановлення дати ідентифікації особи в картці звернення.
Чи є початковий досвід надання нової електронної послуги?
Так, приємно, що перше звернення з використанням послуги «в один дотик» було від працівника нашого управління, який перебувавши у відпустці звернувся за призначенням пенсії через вебпортал. Пенсія призначена, проблем ні у заявника, ні у працівників управління не виникло.
Підводячи підсумок, які ж переваги нового сервісу Пенсійного фонду України?
Оновлена система прийому за принципом «одне відвідування» заощаджує час громадян та створює можливості одержання багатьох послуг з питань пенсійного забезпечення дистанційно через «Особистий кабінет» веб-порталу Пенсійного фонду України.
Особі, що подала документи через веб-портал за допомогою ЕЦП, буде відправлено смс-повідомлення або інформаційний лист на адресу електронної пошти:
- «Вам відмовлено в призначенні пенсії» - у разі наявності законодавчо аргументованих підстав у відмові про призначенні пенсії;
- «Вам призначено пенсію. Необхідно звернутись до Пенсійного фонду для підтвердження даних» - у разі призначення пенсії.
Користувачу буде відправлено повідомлення про запрошення її для особистого прийому у фронт-офісі Пенсійного фонду України для фізичної ідентифікації та перевірки справжності поданих документів. Варто зазначити, що призначена пенсійна справа не перейде на етап виплати пенсії без встановлення дати ідентифікації особи в картці звернення.
Чи є початковий досвід надання нової електронної послуги?
Так, приємно, що перше звернення з використанням послуги «в один дотик» було від працівника нашого управління, який перебувавши у відпустці звернувся за призначенням пенсії через вебпортал. Пенсія призначена, проблем ні у заявника, ні у працівників управління не виникло.
Підводячи підсумок, які ж переваги нового сервісу Пенсійного фонду України?
Оновлена система прийому за принципом «одне відвідування» заощаджує час громадян та створює можливості одержання багатьох послуг з питань пенсійного забезпечення дистанційно через «Особистий кабінет» веб-порталу Пенсійного фонду України.