неділя, 15 вересня 2019 р.

Освоєння нових сервісів Пенсійного фонду України добропільчанами продовжується!


    Останнім часом в засобах масової інформації з’явилось багато повідомлень щодо запровадження Пенсійним фондом України нової функції веб-порталу електронних послуг як призначення пенсії або здійснення її перерахунку «в один дотик» (так звана «Е-пенсія»).
   Добропільське об’єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області констатує той факт, що станом на поточну дату протягом серпня 2019 року трьома добропільчанами вже було направлено документи за допомогою нового сервісу, а саме: дві особи – для призначення пенсії, одна – для перерахунку.
    У двох випадках громадяни отримали від управління на номери мобільних телефонів та електронні поштові скриньки, які були вказані у заяві, запрошення для проходження фізичної ідентифікації у зв’язку з успішним призначенням пенсії та здійсненням її перерахунку. Третя особа надала документи у невірно відсканованому форматі, через що онлайн дізналась про відмову у призначенні пенсії та необхідності виправлення помилок.

   Таким чином, варто надати більш детальні роз'яснення по основних питаннях для вдалого направлення документів до органів Пенсійного фонду України у вищевказаний спосіб:
- основні вимоги щодо подання документів через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України?
    Користування сервісом передбачає, по-перше, наявність одного з ґаджетів: комп’ютера, ноутбука, планшета, мобільного телефона, смартфона тощо – з обов’язковим підключенням до мережі інтернет.
   Другою вимогою є факт володіння особою кваліфікованим електронним підписом (далі - КЕП), який ідентифікує саме конкретного громадянина. Ті, хто підлягають декларуванню, а також керівники та бухгалтери підприємств, підприємців, які звітують з КЕП, однозначно мають змогу дистанційно подати документи за допомогою веб-порталу ПФУ. Крім того, будь-який бажаючий може самостійно отримати КЕП в Акредитованому центрі сертифікації ключів. До того ж, банківські установи (на кшталт, ПриватБанку) надають послугу генерування КЕП своїм клієнтам.
   По-третє, під час подання заяви на призначення / перерахунку пенсії необхідно неухильно дотримуватись певних вимог до сканованих документів, а саме:
- розмір кожного файлу не повинен перевищувати 1 Мб;
- формат файлу – JPG, PDF;
- формат зображення – чорно-біле;
- документи, які містять більше однієї сторінки, необхідно прикріпляти як один файл,
про що веб-портал повідомляє користувача перед їх завантаженням.
- послідовність дій, які користувач має виконати, аби призначити «Е-пенсію»?
    1. Увійти за посиланням portal.pfu.gov.ua на веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, обрати вкладку вхід «За ЕЦП», у запропонованому вікні знайти акредитований центр, в якому отримано КЕП, вказати шлях до особистого ключа, набрати пароль. Після чого відкриється «Особистий кабінет».
   2. Обрати пункт «Заява на призначення пенсії», який розташований зліва у розділі «Щодо пенсійного забезпечення», уважно прочитати повідомлення системи щодо підготовки документів, що будуть завантажені, у вікні «Нова заява на призначення пенсії» заповнити усі поля, відмічені зірочкою (*), додати відскановані файли, надати згоду на інформування від органів ПФУ на номер мобільного телефону або електронну пошту, сформувати заяву.
   3. Здійснити коригування відомостей у заяві (у разі виявлення помилок, що будуть виділені червоним кольором під полем, у даних якого вони припущені).
   4. Обов’язково перевірити достовірність відомостей, що подаються, та натиснути кнопку «Підписати та відправити в ПФУ», потім «Продовжити».
   5. Перейти до розділу «Мої звернення» після отримання повідомлення «Запис збережено та відправлено на розгляд до ПФУ. Результат обробки звернення можна переглянути в пункті особистого кабінету «Мої звернення»» та здійснювати контроль за подальшим опрацюванням звернення.
     Варто зазначити, що при виявленні некоректних даних у копіях документів фахівець Пенсійного фонду переводить звернення у статус «Некоректності в документі», описує зауваження, а користувач порталу задля отримання позитивного результату щодо розгляду заяви вносить необхідні коригування. Отже, бачимо, що подання документів у такий спосіб не передбачає безпосереднього спілкування спеціалістів Пенсійного фонду з громадянином, а відбувається дистанційно засобами веб-порталу.
- яким чином користувачеві стане відомо про факт призначення пенсії або здійснення її перерахунку?
   Як вже зазначалось, при заповненні заяви на веб-порталі громадянин вказує, у який спосіб бажає бути проінформованим про результат опрацювання поданих ним документів, а саме: шляхом отримання sms-повідомлень на номер мобільного телефону або на адресу електронної пошти.
    Текст такого повідомлення може бути наступним:
- у разі призначення пенсії - «Вам призначено пенсію. Необхідно звернутись до Пенсійного фонду для підтвердження даних» - це запрошення для особистого відвідування фронт-офісу територіального управління Пенсійного фонду України для проходження фізичної ідентифікації та перевірки справжності поданих документів. Тобто, пенсійна справа вже призначена, проте не перейде до етапу виплати пенсії без встановлення дати ідентифікації особи в картці звернення;
- у випадку відмови у призначенні пенсії (з аргументованих причин) - «Вам відмовлено в призначенні пенсії».
            Запрошуємо усіх, хто не байдужий до нових технологій, що заощаджують час громадян, скористуватись оновленою системою прийому документів з питань пенсійного забезпечення за принципом «одне відвідування»!

 

НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛУ АДМІНІСТРУВАННЯ,
СУПРОВОДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ,
ЕЛЕКТРОННИХ РЕЄСТРІВ ТА ЗАХИСТУ
ІНФОРМАЦІЇ ДОБРОПІЛЬСЬКОГО ОБ’ЄДНАНОГО
УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ
УКРАЇНИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ                                                              О. ВОЛОШИНА