пʼятниця, 11 жовтня 2019 р.

ЧОМУ ВИМАГАЮТЬ ПАСПОРТ ПРИ ПОВЕРНЕННІ КОШТІВ ЗА ТОВАР?!

     Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. 
     Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. 
     Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром. 
      Однак на практиці повернути такий товар, якщо він без дефектів чи браку, наважуються не всі.
Причиною цього частіше за все є не завжди чемна поведінка продавців, які не хочуть прикладати додаткові зусилля для оформлення операції, яка не збільшує, а зменшує обсяг їхніх продажів, а також деякі питання які виникають під час повернення товару. 
       Одне з таких питань - чому та чи законно при поверненні товару продавець вимагає у покупця надати документ який посвідчує його особу? 
       Відповідно до вимог пунктів 7,8 розділу ІІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) від 14.06.2016 р. № 547, реєстрація видачі коштів у разі повернення товару (відмови від послуги, прийняття цінностей під заставу, виплати виграшів у державні лотереї та в інших випадках) або скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку здійснюється шляхом реєстрації від'ємної суми. Якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 гривень, матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів. В акті необхідно зазначити дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги), відомості про товар (послугу), суму виданих коштів, номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги). 
      Отже враховуючи вищезазначене, необхідно пам’ятати, що у разі повернення товару вартість якого перевищує 100 грн. споживач повинен надати продавцю документ, який посвідчує його особу. 

Джерело інформації: Добропільське районне управління Держпродспоживслужби.