22.06.2017 року Верховною Радою України прийнятий закон "Про комерційний облік тепловоїенергії та водопостачання" №2119-VIII (далі - Закон), який набув чинності з 02.08.2017 року.
Відповідно до зазначеного Закону, повірка індивідуальних приладів обліку гарячої води з 01.01.2018 року є платною послугою.
Згідно п.6 ст.1 Закону прилад обліку, що забезпечує індивідуальний облік споживання, є вузлом розподільного обліку відповідної комунальної послуги.
Згідно п.2 ст.6 Закону, обслуговування (опломбування/розпломбування, періодична повірка, демонтаж/транспортування та монтаж) вузлів розподільного обліку здійснюється за рахунок власників таких вузлів обліку.
У зв’язку з прийняттям Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг здійснила коригування тарифів та вилучила із структури витрати, пов’язані з обслуговуванням та повіркою розподільних (квартирних) засобів обліку.
Відтак, починаючи з січня 2018 року, повірка/обслуговування/заміна вузлів розподільного обліку води (квартирних лічильників) здійснюється за рахунок власників таких вузлів, тобто за рахунок коштів споживачів.
Споживач отримує повідомлення, в якому зазначено, що у приладу обліку ГВП (лічильник гарячого водопостачання) закінчився термін повірки.
Протягом одного календарного місяця, з моменту отримання повідомлення, мешканець повинен здійснити повірку приладу обліку у два способи:
І спосіб
· Викликати контролера комунального підприємства (тепло- , водопостачальника) та подати заявку для розпломбування лічильника. Факт розпломбування підтверджується актом, який складає контролер.
· Після розпломбування мешканець може самостійно демонтувати лічильник та принести його до витратомірної лабораторії підприємства, пред’явивши при цьому акт розпломбування.
· Після того, як споживач звертається до лабораторії, йому видається квитанція, за якою потрібно здійснити оплату (реквізити вказані у квитанції, сплачувати можна у будь-якому банку). Повірений лічильник видається при пред’явленні квитанції про сплату.
· Після повірки лічильник потрібно встановити та знову викликати контролера для опломбування лічильника та фіксації показів на момент встановлення.
ІІ спосіб
· Ви можете одразу звернутися до витратомірної лабораторії постачальника комунальної послуги, залишити заявку та отримати повний супровід від моменту розпломбування до заключного етапу – опломбування повіреного лічильника та фіксації його показів представниками підприємства.
Джерело: Добропільське районне управління Держпродспоживслужби.