16 серпня набрала чинності
постанова Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 року № 588 «Про внесення змін до Порядку
організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах».
Згідно з постановою, керівник
загальноосвітнього навчального закладу може створювати класи з інклюзивним
навчанням на підставі заяви батьків або законних представників дитини з
особливими освітніми потребами.
В інклюзивному класі може
перебувати одна- три дитини із числа дітей з порушеннями опорно-рухового
апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором чи слухом, легкими
інтелектуальними порушеннями тощо і не більш як двоє дітей із числа дітей
сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення, у тому числі з дислексією,
розладами спектра аутизму, іншими складними порушеннями розвитку (порушеннями
слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями
чи затримкою психічного розвитку) або тих, що пересуваються на візках.
Документом також передбачено, що
для кожного учня з особливими освітніми потребами розроблятиметься
індивідуальна навчальна програма. Встановлено, що супроводжувати дітей у школах
зможуть соціальні працівники, батьки або особи, уповноважені ними.
Окрім того, документ передбачає
проведення для дітей корекційно-розвиткових занять. Групи наповнюваністю 2-6
учнів комплектуються відповідним спеціалістом з рекомендацій
психолого-медико-педагогічної консультації.
У пояснені до документа
зазначено, що зміни «сприятимуть ефективності навчально-виховного процесу учнів
з особливими освітніми потребами, організації корекційно-розвиткової роботи,
взаємодії з батьками у визначенні психолого-педагогічної підтримки таких
учнів».