Директор ДП «Інфоресурс» Оксана
Бєлік, яка є адміністратором Єдиної державної електронної бази з питань освіти,
розповіла про найтиповіші помилки під час створення електронного кабінету
вступника та подання заяв.
Як інформує прес-служба
Міністерства освіти та науки України, Оксана Бєлік називає такі помилки:
1. Вступники намагаються реєструвати
кабінет на неіснуючу або заборонену в Україні адресу електронної пошти. Крім
прямих заборон mail.ru, yandex.ru та інших блокуються ресурси bk.ru, mail.ua,
yandex.ua. Також через неуважність вступники можуть плутати літери або цифри в
адресі своєї скриньки. Тому, по-перше, будьте максимально уважні під час
заповнення форми, а, по-друге, використовуйте для реєстрації пошту, точно
дозволену в Україні, наприклад ukr.net, i.ua, gmail.
2. Ще одна поширена ситуація – коли
в шкільному атестаті та сертифікаті ЗНО не співпадають дані вступника: ПІБ
та/або дата народження тощо. Якщо в документах є такі розбіжності, то створити
електронний кабінет неможливо. Тобто вступнику варто заздалегідь порівняти дані
у сертифікаті та атестаті. У разі виявлення розбіжностей (помилок) одразу
зверніться: якщо в атестаті – до школи, якщо в сертифікаті ЗНО – до
відповідного регіонального центру оцінювання якості освіти.
3. Якщо ви маєте пільги (спеціальні
умови) для вступу, то скористатися ними можна тільки у разі подачі документів у
паперовій формі. У такому разі не потрібно реєструвати електронний кабінет,
звертайтеся до приймальної комісії вишу. Подані через електронний кабінет заяви
не розглядаються для вступу за пільгами. Більше про це є в наказі МОН №1378 від
13.10.2017 року «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань
прийому на навчання до закладів вищої освіти».
4. У системі електронного вступу
існують вимоги до формату та розміру фото і сканкопій документів, які завантажують
вступники. Будь ласка, перед завантаженням переконайтеся, що документи
збережені в форматах JPG (JPEG, PNG), максимальний розмір кожного файлу – до 1
Мб.
5. Щодо сільського коефіцієнта, то
цього року він діє лише для вступників, які зареєстровані в селах не менше 2
років до подання заяв про вступ та які в рік вступу здобули повну загальну
середню освіту в школах на території сіл. Цей коефіцієнт не поширюється на
селища міського типу. На сьогодні у системі ЄДЕБО відсутня можливість
видалення/редагування довідки про реєстрацію у сільській місцевості. Тобто
перед її завантаженням вступнику треба переконатися, що вона відповідає
встановленому зразку (Додаток №13 до постанови від 2 березня 2016 р. № 207 «Про
затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами
реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру». Також
наголошую, що після подання першої заяви інформацію в кабінеті змінити
неможливо, тому переконайтеся у її коректності до подання заяви.
6. Особливо уважним також варто бути
під час вибору конкурсної пропозиції та встановленні пріоритетності заяв для
вступу на бюджетні місця. Адже, як було зазначено у попередньому пункті, після
подання першої заяви нічого змінити неможливо. Пам’ятайте, що на бюджет можливо
подати не більше як 7 заяв на максимум 4 спеціальності. Кількість заяв, яку
можна подати на навчання за контрактом, не обмежується.
Також очільниця ДП «Інфоресурс»
нагадала, що перший і останній дні реєстрації та подачі документів зазвичай є
найбільш проблемними – система перевантажується через велику кількість
одночасних звернень.
«Тож, будь ласка, не поспішайте
все зробити в перший день та не відкладайте на останній. Часу вистачить всім,
адже реєстрація триватиме з 2 липня до 18-ї години 25 липня (24 дні), а подання
заяв – з 12 липня до 18-ї години 26 липня (13 днів). Якщо ви маєте запитання
щодо вступної кампанії – вже зараз пишіть їх на скриньку vstup2018@mon.gov.ua або ez@inforesurs.gov.ua Також у липні почнуть працювати гарячі телефонні лінії для вступників, а
вже зараз на сайті МОН є розділ Вступна кампанія 2018, де розміщуються основні
документи, новини, відповіді на поширені питання щодо вступу», – додала вона.
Джерело:
портал «Українське право».