четвер, 9 серпня 2018 р.

Небезпечний і прострочений товар: основні порушення прав споживачів


    За перше півріччя 2018 років Держпродспоживслужба перевірила більше 2,5 тисяч суб'єктів господарювання і виявила порушення прав споживачів в 40% випадків. Про це повідомив голова Держпродспоживслужби Володимир Лапа на прес-конференції в Укрінформі, присвяченому захисті прав споживачів. 
     "За результатами роботи у напрямі захисту прав споживачів за перше півріччя 2018 років перевірено понад 2,5 тисяч господарюючих суб'єктів. Порушення в частині порушення прав споживачів виявлені в 40% випадків. Основні порушення: відсутність необхідної, достовірної і своєчасної інформації про продукцію або продавця - 82,5%; реалізація товару, термін придатності якого закінчився - трохи більше 10%. Реалізація небезпечного товару без належного попереджувального маркування, а також без інформації про правила і умови безпечності його використання - 1,5%, інші порушення займають набагато менше долю", - проінформував Лапа. 
     Крім того, за його словами, 42,7% звернень до Держпродспоживслужби стосується якості непродовольчих товарів, 39,6% - якості наданих послуг або робіт, з них 22% - відносно якості комунальних послуг, 2% - фінансових і банківських послуг, 6,2% - якості продовольчих товарів, 6,8% - придбання товарів через інтернет. Він повідомив, що за результатами перевірок до адміністративної відповідальності притягнені 713 людини, накладені адміністративні санкції на суму 106,5 тисяч грівень. Також до відповідальності, передбаченою ст. 23 закони про захист прав споживачів, притягнені 384 суб'єкти господарювання з накладенням адміністративно-господарських санкцій на суму майже 1,4 млн грн. Відносно звернень споживачів з приводу порушення їх прав при покупці продовольчої продукції Лапа повідомив, що порушення були виявленні в 63% випадків перевірок по скаргах споживачів. "Зокрема, це знову-таки відсутність необхідної достовірної інформації - близько 73%, і якраз по продовольчій продукції набагато гостріше коштує питання продажу продукції, термін реалізації якої витік. Ми фіксуємо порушення майже в 26% випадків", - уточнив Лапа. Окремо він відзначив те, що йдеться не про загальну кількість продукції, а про ту, відносно якої Держпродспоживслужба проводила перевірку по зверненнях громадян.
   Голова Держпродспоживслужби підкреслив, що ті штрафи, які стягуються з порушників, були законодавчо встановлені досить давно і розраховуються від неоподатковуваних мінімумів. За його словами, саме такий низький рівень адміністративної відповідальності вабить зверхнє відношення до споживачів з боку окремих господарюючих суб'єктів.
   Крім того, за його словами, якість і оперативність перевірок по скаргах споживачів ускладнюється тим, що Держпродспоживслужба повинна кожну таку перевірку погоджувати з Мінекономрозвитку. Таким чином сама перевірка може статися через 2-4 тижні після вступу скарги в службу.
  Лапа нагадав, що при поводженні із скаргою на неякісні послуги або товари слід вказати: повне ім'я, дату і підпис скаржника, назву саме юридичної особи, а не торгівельної марки, який надавав послугу або продав товар; адреса, де була здійснена покупка товарів або послуг, предмет оскарження і чек.
   Джерело: Адміністрація районного управління ГУ Держпродспоживслужби в Донецькій області.