субота, 11 січня 2020 р.

До уваги споживачів реклами лікарських засобів

   Зима приносить нам не тільки свята, можливість покататися на санчатах, лижах або ковзанах, пограти у сніжки. Вона, на жаль, є й вісником сезонних захворювань. 
  У цій ситуації нам на допомогу приходять лікарі. Це правильно і так має бути. 
   Одночасно у зимовий період у мас-медіа суттєво збільшується кількість реклами лікарських засобів. Якщо така реклама відповідає вимогам законодавства, то вона звісно, може бути нашим радником. Проте, реклама, що створена не за правилами, здатна не тільки спустошити ваш гаманець, а й завдати шкоди здоров’ю. 
  Тому нагадуємо, що законодавством забороняється розміщувати у рекламі лікарських засобів:
- відомості про те, що лікувальний ефект від застосування лікарського засобу є гарантованим; 
- зображення зміни людського тіла або його частин внаслідок хвороби, поранень; 
- твердження, що сприяють виникненню або розвитку страху захворіти або погіршити стан свого здоров'я через невикористання лікарських засобів, що рекламуються; 
- посилань на лікарські засоби як на найбільш ефективні, найбільш безпечні, виняткові щодо відсутності побічних ефектів; 
- посилань на конкретні випадки вдалого застосування лікарських засобів; 
- рекомендацій або посилань на рекомендації медичних працівників, науковців, медичних закладів та організацій щодо рекламованих товару чи послуги; 
- спеціальних виявлень подяки, вдячності, листів, уривків із них із рекомендаціями, розповідями про застосування та результати дії рекламованих товару чи послуги від окремих осіб; 
- зображень і згадок імен популярних людей, героїв кіно-, теле- та анімаційних фільмів, авторитетних організацій. 
   Також, звертаємо увагу, що реклама лікарських засобів обов’язково повинна містити: 
- вимогу про необхідність консультації з лікарем перед застосуванням лікарського засобу; 
- рекомендацію щодо обов'язкового ознайомлення з інструкцією на лікарський засіб; 
- текст попередження такого змісту: "Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров'я", що займає не менше 15 відсотків площі (тривалості) всієї реклами. 
   У разі, якщо ви зіткнулися з рекламою, яка не відповідає вказаним вимогам, звертайтеся до Держпродспоживслужби. Таку рекламу буде припинено. 

                         Гарного вам здоров’я та настрою! 

Джерело: Добропільське районне управління Держпродспоживслужби.