четвер, 2 липня 2020 р.

ЕЛЕКТРОННА ТРУДОВА КНИЖКА: ЯК КОРИСТУВАТИСЬ СЕРВІСОМ

   В поточному році Пенсійний фонд України створив новий сервіс на порталі електронних послуг - «Електронна трудова книжка». В трудовій книжці в електронному форматі відображається інформація про всі трудові відносини працівника за даними звітних відомостей роботодавця, за період з 2011 року. 
   Тому, якщо у застрахованої особи трудові відносини з роботодавцем за останнім місцем роботи були розпочаті до 2011 року, то дані на вебпорталі Фонду будуть відсутні. 
  Щоб почати користуватися новим сервісом необхідно виконати декілька нескладних дій: 
- отримати кваліфікаційний електронний підпис;
- увійти до особистого кабінету на вебпорталі ПФУ (portal.pfu.gov.ua); 
- увійти до розділу «Електронна трудова книжка». 
   Отже, після авторизації на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису, в розділі «Електронна трудова книжка» можна ознайомитися з даними про прийняття на роботу та звільнення. 
   Крім того, роботодавці і громадяни можуть вносити нові дані в електронну базу з допомогою відсканованих копій документів. Для цього у розділі «Комунікації з ПФУ» є сервіс «Надання скан-копії трудової книжки», технічні можливості для цього вже є. Перед внесенням скан-копії система видає коротку інструкцію, в якій зазначено наступні рекомендації: 
1. Підготувати скан-копії сторінок трудової книжки – кожну сторінку окремо як JPG-файл або повний документ зі всіма сторінками трудової книжки як PDF-файл. Розмір кожного файлу (сканованої копії документу) не повинен перевищувати 1 Мб. 
2. Результат опрацювання Вашого звернення Ви зможете отримати в режимі перегляду Ваших звернень. 
   Натиснувши на кнопку «Продовжити», ви перейдете безпосередньо до розділу «Завантаження». Якщо ви знайшли у систему як фізична особа, то побачите власні дані, а роботодавець може заповнити форму на свого працівника. Потім потрібно натиснути кнопку «Додати файл» та обрати заздалегідь підготовлені скан-копії трудової книжки. Не забудьте поставити «галочку» про те, що ви даєте згоду на обробку персональних даних у спеціальному полі. Нагадаємо: роботодавці мають відправити скановану копію такої згоди. Натискаєте «Відправити до ПФУ» і копія вашої трудової книжки буде передано до Пенсійного фонду. 
   Якщо працівник загубив трудову книжку чи в ній відсутня якась інформація про трудовий стаж, то потрібно надати скан-копії документів про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 № 637. 
   Такі скан-копії мають містити всі сторінки та поля відповідних документів, бути придатними для сприйняття їх змісту, зокрема даних про серію та номер бланка документів. 
   В результаті отримаємо оцифровані відомості про всю трудову діяльність, доступ до яких можливий в будь-який час та з будь-якого гаджету – комп’ютера, ноутбука чи сматрфона. 
  Однією з переваг сервісу також є те, що тим, хто втратив свої паперові трудові книжки, не потрібно буде займатися їх відновленням.
Джерело: Добропільське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області.