У пілотну експлуатацію запущена нова електронна послуга, за допомогою
якої громадяни можуть внести онлайн свої персональні дані для оформлення
біометричних документів. Про це повідомила прес-служба Державної
міграційної служби.
Це скоротить час їх особистого візиту до підрозділів ДМС.
Онлайн-послугу презентували Голова Державної міграційної служби Максим
Соколюк, Голова Державного агентства з питань електронного урядування
Олександр Риженко та Президент Фонду Східна Європа Віктор Лях. Фонд є
виконавцем швейцарсько-української програми «Електронне врядування задля
підзвітності влади та участі громади» (EGAP), у межах якої розробляли
нововведення.
Електронна послуга доступна на сайті Державної міграційної служби
України dmsu.gov.ua а також – на Урядовому порталі kmu.gov.ua у розділі
«Електронні послуги».
Зазначимо, донедавна громадяни для оформлення біометричних документів
могли дистанційно записатись до електронної черги та сплатити відповідні
адміністративні збори. Відтепер функціонал розширено: водночас із
записом до е-черги та завчасної онлайн-оплати заявники можуть заповнити
інтерактивну форму, вказавши свої персональні дані.
Після оброблення цієї інформації онлайн-сервіс згенерує форму з
QR-кодом. QR-код міститиме персональні дані заявника, а сама форма – ще й
вичерпний перелік документів, які слід мати під рукою під час
особистого візиту до підрозділу ДМС.
На місці співробітник зчитає QR-код сканером – інформація миттєво
потрапить до бази даних. Працівникові міграційної служби залишиться
тільки звірити її з оригіналами документів.
Новація є зручною не лише для заявників, а й для державних службовців.
Адже знижується вірогідність допущення помилок через необачливість та
поспіх при заповненні форми, скорочується час на обслуговування одного
візитера.
Особливої актуальності е-послуга набуває тепер, бо від жовтня 2018
року в Україні набрали чинності зміни до порядку оформлення ID-карток:
якщо раніше паспорт громадянина України нового зразка оформлювали при
досягненні 14-річного віку або з втратою чи викраденням
паспорта-книжечки, то тепер – усі охочі та будь-коли.
Загалом на першому етапі електронна послуга буде доступною для
оформлення закордонного паспорта та ID-картки у будь-якому з підрозділів
міграційної служби у місті Києві. Однак найближчим часом нею зможуть
скористатися жителі всіх регіонів України.
Джерело: Українське право.